måndag 16 april 2012

Lurad !

Vädergudarna verkar ha det jättekul just nu !
I fredags var det åtskilliga plusgrader, snön smälte och jag med mitt positiva sinnelag, ställde bort både skidor och snöskyfflar.
En del blombänkar var nästan snöfria och jag började tänka MÅNGA trädgårdstankar ...


Vilket visade sej vara allt för optimistiskt den här tiden på året. - Att man aldrig lär sej !

- På lördagskvällen kom nämligen dessa vädergudar på att dom skulle retas lite med oss, så helt plörsligt började snön att vräka ner ....Hela natten, och på morgonen hade det kommit drygt 1,5 dm snö.


I dag ser det ut så här hos oss...

Så några vårtecken utomhus blir det inte i dag, men inomhus visar sej våren som tur är ; )


 - Blåbärsriset som jag hann ta in innan snöfallet, blommar ....



Björk- häxkvasten har fått musöron !


Olivträdet har överlevt vintervilan och skjuter nya fina blad ...



Och många av mina älskade Pelargoner blommar efter några månader på vilohemmet !
- Jag brukar ta bort dom flesta blomknopparna som kommer tidigt, så att den ska få växa till sej ett tag först.
Tycker att Pelargonerna blir kraftigare på så vis.

 - Det var mitt bidrag till veckans Vårteckensutmaning.
 Titta in hos andra deltagare i vårt avlånga land och se hur långt våren har kommit hos dom !
http://humlebacken.blogg.se/2012/march/varteckensutmaningen-2012-deltagarlista.html
- Nu ska jag ta fram mina skidor igen och åka en tur med hundarna....
Och jag tänker INTE ställa undan skidorna igen innan midsommar !

Ha en skön dag !
                           Kram ♥

                                                            

15 kommentarer:

  1. Visst är det så...att man aldrig lär sig.
    Vädergudarna spelar ju oss alltid ett eller fler spratt...=)

    Ha en skön skid tur och en toppendag...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Jo, men här blev vi oxå lurade... 1 dm snöslask i lördags! :(
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  3. Samma vädergudar slog till här i morse!
    Vi får glädja oss åt växtligheten inomhus. Vilket stort olivträd du har, jag lyckades ta ihjäl ett, tack och lov var betydligt mindre.
    Min sophora var svår att hitta, även Melinda som jag köpte den av hade haft svårt att få tag i den. Det gäller att ha rätt uttal om du frågar efter den!
    Igårkväll hörde jag ett sånt herrans liv norrifrån, jag är säker att det kom från Skellefteå hållet, tänkte du kanske visste något!
    Med din utsikt klarar du alla väder som finns, vackert!
    Kramar
    /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var jag som skrek !....Jag och tusentals andra ;))

      Radera
  4. Ja detta väder, det ändrar sig fort! Här har vi haft alla sorters väder under helgen sol, varmt, snö, hagel å blåst! Tur du har så fina blommor inne! Kram Iréne

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Jaa, den som förstod sig på vädret så här års ;) Även jag var ju så optimistisk igår, men idag är här kallt, grått och blåsigt :( Mina nyplanterade pense'er såg klena ut i morse, det hade varit några minus igen... lyckligtvis piggnade de till under dagen. Nu bär jag in krukorna ikväll, här har lovats snö.
    Men vad vårfint du har inne :)
    Ha en underbar start på veckan!
    Kramar i massor av Jessica

    SvaraRadera
  6. Många typer av väder här i vårt avlånga land.
    Charmigt är det ändå........................kanske lätt för mig att säga som bor i södra Sverige.
    Men vackert bor du i alla fall och mycket VÅR inomhus har du.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Ja snön kom med besked, här var det kaos i morsse. Men nu är det bättre. Så fina växter/blom bilder du visar. Ha en fortsatt fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Ja, kung Bore har en förmåga att retas!
    Bra med vårtecken inomhus i så fall!

    Caroline

    SvaraRadera
  9. Fortsätt tänka trädgårdstankar du, våren kommer strax tillbaka =)
    Vad vackert blåbärsriset blommade och pellisarna likaså.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  10. Jag knipsar ochså mina pelargonknoppar. Men det skär i mig men. Det pelargonen blir kraftigare. I Sundsvall är det just nu rätt kallt men det är just och mestadels barmark. Men naturligtvis hittade jag snö under min skogspromenaden och blev blöt. Blåbärsris är så snyggt med sin limefärg. jag önskar dig en skön vecka med förhoppningsvis plusgrader och ingen snö. Zinnia

    SvaraRadera
  11. Trist med alla dessa bakslag i vädret. Här nere i södra Småland har vi inte fått någon mer snö, men det är kallt om nätterna och ganska kyligt på dagarna också. Längtar efter vårvärmen igen.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  12. Åh vilka suuuperfina vårbilder, vackra blommor och vad avis jag blir på ditt olivträd, vill ha!!! Jag har tänkt köpa ett sådant i år, hoppas jag får det att trivas bara, har hört att de kan vara lite knepiga. Ja herregud, snön kom i drivor, urk!!! Nu hoppas jag att det blir vår pronto!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  13. Jamen nu är det lite hit och dit med vädret, precis som april ska vara. Fast jag tror att alla vill ha riktig vår nuuuuuuu!!!
    Så fina vårtecken inomhus i alla fall.
    Ha det bäst
    AC

    SvaraRadera
  14. Det är ju för tur man kan ta in och få lite vårkänslor i förtid;-)
    För det verkar ju bara komma mer snö...

    Typiskt när jag sett fram emot kvällar i uterummet nu;-)

    Kramen

    SvaraRadera

Tusen tack...för att du ger dig tid att stanna till här hos mig och lämna ett spår !
- Det gör mej så himla glad ! ♥